onsdag 6 februari 2019

Nej, jag tränar inte hela tiden!

"Du tränar ju hela tiden, hur hinner du läsa också? ", undrade en nära vän som får ta över mina utlästa pocketböcker. Nej, jag tränar verkligen inte hela tiden! För det första arbetar jag heltid på en skola som specialpedagog, vilket jag sällan skriver om på bloggen eller visar bilder från på Instagram. Den minimala informationen om mitt arbete i sociala medier, innebär ju inte att jag inte arbetar. För det andra träffar jag familj och vänner regelbundet , vilket jag inte alltid heller skriver om. Alla vill inte synas i sociala medier. Jag berättar mycket sällan om vad jag äter och är själv helt ointresserad av vad folk äter. Förmodligen beror mitt ointresse på att jag själv sällan lagar mat. Men det betyder inte att jag inte älskar att äta mat eller att jag äter sällan (om nu någon skulle tro det). 
Jag tittar sällan på tv och följer en serie (Outlander som tyvärr har uppehåll nu).

Däremot promenerar jag varje vardag och tränar minst tre gånger per vecka. Så läser jag mycket. Jag har minst två böcker att läsa som är facklitteratur och minst två skönlitterära böcker. Facklitteraturen brukar ta längre tid att läsa, då jag reflekterar och antecknar under tiden. Skönlitterturen slukar jag och det är min stora ekonomiska "unna-mig" post varje månad. Jag klarar inte att lyssna på skönlitteratur utan att somna. När jag läser själv, somnar jag aldrig. Tvärtom får jag tvinga mig att sluta läsa. Under semestern njuter jag av att kunna läsa till sent om småtimmarna. Just idag har jag hämtat ut ett bokpaket från Adlibris och nu ser jag fram emot att få börja läsa.

Träningen är faktiskt det som tar lite tid under en arbetsvecka. Förutom arbete, tar promenaden till och från jobbet tid och min läsning. När jag promenerar brukar jag prata i telefon eller lyssna på poddar. I morse pratade jag med min äldsta dotter och när jag gick hem lyssnade jag på Pro Bonopoddens senaste avsnitt.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar