söndag 11 november 2018

Morgonyoga

Jag hittade ett bra yogapass på Youtube, som jag provade idag. Det var flera år sedan jag genomförde ett yogapass. Så det första jag gjorde var att bara titta på passet, för att förstå vilka rörelser jag skulle göra. Sen genomförde jag 30 minuter yoga. Trots att jag kikat på hela passet, gjorde jag misstag (fel ben osv). Vårt torkrum fick tjäna som yogautrymme. Det var inte den bästa lokalen, eftersom det är för lågt tak för att kunna sträcka ut armarna över huvudet. Som tur var, behövde jag inte göra det alltför många gånger.

Jag kände mig oerhört stel, men blev mjukare efter hand. Eftersom det är ett torkrum (för tvätt) är temperaturen lite högre där, vilket gjorde att jag svettades floder. Samtidigt tror jag att jag blev lite mindre stel av värmen. Det här kommer jag göra om!

lördag 10 november 2018

Bästa produkterna för torr, känslig hud

Jag älskar Maria Åkerbergs produkter (jag är inte sponsrad). Nu när huden börjar bli riktigt torr och besvärlig, använder jag
Body lotion beautiful (229:-) som jag kombinerar med Royal body oil (249:-). Jag tar en klick av varje i handen och masserar in i huden.

Till ansiktet kombinerar jag på samma sätt Royal facial oil more (349:-) med FACE protection (299:-). Priserna är cirkapriser. Jag brukar beställa produkterna från Skogsrospa. När man väl har beställt där en gång, får man mail på kampanjer. De brukar paketera produkterna fint också.

Lite lyftande så här på en lördag

Gud vad skönt det är att få vakna av sig själv. I morse vaknade jag strax efter sju. Älskar att smyga upp, stoppa en tvätt i maskinen och fixa frukost. Medan mannen tar sovmorgon, sitter jag framför morgon tv och äter frukost i lugn och ro. Vid niotiden mötte jag upp Kinna på gymmet. Hur ska det här gå, tänkte jag. Träningsvärken satt fortfarande i sedan torsdagens pass. Märkligt nog kände jag mig väldigt stark idag.

Efteråt fikade vi och gick på stan. Jag köpte två nya sorters Kombucha och ett par presenter. Älskar lördagar!

torsdag 8 november 2018

Torsdagsträning

Det blev ett rejält gympass idag. Mycket överkropp, vilket behövs. Ryggen känns extra bra att träna, eftersom jag jobbar så mycket framför datorn.

När jag kom hem åt jag kycklingsallad som min snälla man fixat. Han stöttar mig och min träning, även om han själv inte är intresserad av att träna. Varje gång jag kommer hem från ett pass (oavsett vad jag kört) frågar han hur det gått och peppar om det gått tungt.

onsdag 7 november 2018

Ooops!

Onsdagar innebär en lång arbetsdag nu och ett par veckor framöver. Så när jag gick hem idag, var det sent. Halvvägs började jag känna mig underlig, illamående och darrig. Jag insåg att jag var vrålhungrig. Genast jag kommit innanför dörren hemma ropade jag till min man: har du någon mat till mig (jag vet att jag är bortskämd)? Tack och lov hade han det och jag vräkte i mig maten på nolltid. Därefter kom paltkoman som på beställning. Jag hade planerat att simma ikväll. Men jag orkade inte. Det får räcka med 7,5 kilometer promenad (till och från jobbet). Nu ska jag sova!

tisdag 6 november 2018

När man lägger i en högre växel

Novemberträningen pågår och jag är taggad till tusen. Idag började jag med gymträning klockan 6.30. Eftersom jag tog bilen till gymmet, jobbet och hem kände jag att jag behövde göra något mer. Faktum är att jag kände mig otroligt pigg när jag kom hem. Det kan bero på att jag tränade i morse, eller så är jag piggare för att jag tog bilen.

Efter kvällsmaten kändes det helt naturligt att gå en promenad. Det var mörkt, vindstilla och väldigt skönt ute. En dryg timme var jag ute och det resulterade i att jag fick ihop drygt 28 000 steg. Sömnen har varit lite si och så den här veckan. Förhoppningsvis sover jag riktigt bra i natt. Jag ska försöka lägga mig vid 21-tiden, för att ge kroppen de bästa förutsättningarna till återhämtning.

I morgon är en ny dag och nya möjligheter till fysisk aktivitet. November ska bli en riktigt aktiv månad för mig!

söndag 4 november 2018

Söndagsträning

Steffie ville träna idag och till träning kan jag inte tacka nej. Det var jättekul att hon ville ha sällskap av mig. Vi tränade styrketräning och körde igenom hela kroppen. När jag kom hem hängde jag lite extra i chinsstången. Det går bättre och bättre att hänga, tycker jag. Jag passar på att svänga, gunga och dra upp benen under mig, vilket ska vara extra bra för bålen.

Händerna härdas också när jag hänger och det är ju också bra.