tisdag 1 januari 2019

Träningsåret 2018 och mål för 2019

Det här året har varit mitt bästa år någonsin, ur motions- och träningssynpunkt. Jag har tränat drygt 120 styrkepass under året. Dessutom har jag promenerat till och från jobbet flera gånger i veckan. Från början hade jag som mål att promenera till jobbet minst tre dagar per vecka. Ofta blev det mycket mer. Till slut gick jag varje dag. Trots att december har varit en hektisk månad, har jag tränat och motionerat drygt 30 timmar.  Jag är grymt nöjd över det! Jag hade som mål att minska sockerintaget under 2018 och det har jag gjort. Men jag skulle kunna skära ner ytterligare, om jag vill.

Min styrkeutveckling har varit god och det har gett mig bättre självförtroende. Jag har vågat att ta mig till gymmet på egen hand. Det här året hade jag nacksmärtor i månader, som jag har lyckats få bukt med. Så skönt att slippa smärtan och istället känner jag mig stark.

Jag hade också som mål, att ta tillvara på all frukt och all bär från vår trädgård. Det misslyckades.

Under 2019 ska jag försöka öka motionen och träningen till mer än en timme per dag. Just nu känner jag även för att ta upp löpningen igen på något sätt. Ibland har jag känt så, men inte lyckats hålla i löpningen. Under 2018, hade jag tänkt att hålla, men misslyckades. Nu ska jag vara lite mer envis, har jag tänkt. Idag är jag lite krasslig fortfarande, med huvudvärk och allmän hängighet. Människor runt mig är förkylda, så det är väl inte konstigt att även jag blir det. Men jag är jättetaggad för ett nytt träningsår!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar