onsdag 2 januari 2019

En ledig onsdag

Idag har jag städat. Det känns som om jag städar väldigt ofta just nu, men i brist på annan sysselsättning passar jag på och gör det. Jag kikade på en långfilm på morgonen också, sen hämtade jag Stella och var med henne några timmar. Hon är förkyld stackarn, men leker glatt i barnbarnsrummet. Hon klarar att hoppa jämfota från stillastående och är själv förtjust över sin nya förmåga. Hon kan gå på tå, hon kan springa och jag tycker hon rör sig så otroligt smidigt. Snart kan jag lära henne hoppa tvist och hopprep. Nej, jag skojade bara.

På eftermiddagen jobbade jag vid datorn en timme, innan det var dags att hämta mannen från jobbet. Lite senare på kvällen, tog Kinna och jag en promenad. Men nu är det snart sovdags för mig. Den där förkylningen bråkar lite.

Så har en dag bara "försvunnit". Idag upplevde jag att det var ljust lite längre på eftermiddagen. Långsamt, långsamt går vi mot ljusare tider igen. Skönt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar