söndag 25 november 2018

Tiden går så fort

Nu är det inte många arbetsdagar kvar innan semester. Åh, det kommer bli ljuvligt! Samtidigt har november månad gått fantastiskt bra att ta sig igenom. Jag minns inte att jag hade några bekymmer med november när jag var yngre. Den där tunga känslan av mörker, regnrusk och slask har kommit under de senare åren. Fast i år är undantaget. Kanske har det oerhört varma sommaren och hösten gjort att november blev mer uthärdlig. Eller så är det för att jag fokuserar på träningen, som tiden går fortare och allt känns lätt. Idag har solen visat sig igen och jag tog en promenad.

Om en månad är det julafton och jag har redan satt upp julgardinerna i vardagsrummet. Varför ska man vänta? Jag brukar vara snabb att ta ner dem efter nyår, så det är lika bra att sätta upp dem i god tid. Jag har köpt en del julklappar och planerat andra. Nästa helg får jag nog ägna lite tid åt de resterande klapparna som ska inhandlas. Vi har beställt en ny frys och innan den kommer, vill jag inte baka bullar eller lussekatter. Vår nuvarande frys är lite "labil" och håller sig inte riktigt så kall som den ska vara. Jag vill gärna utöka med en liten frysbox i källaren också. Men min man tycker det är onödigt.

Häromnatten drömde jag att jag åkte längdskidor. Nu när jag har köpt mig ett par, skulle det inte förvåna mig om det blir en väldigt snöfattig vinter. Om det bara ville komma så mycket så det går att åka lite, är jag jättenöjd. Hoppas, hoppas att snön kommer snart! Det blir ljusare och vackrare ute och så får man lite extra julstämning.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar