måndag 26 november 2018

Om jag bara

Håller mig frisk, så tror jag att november blir den månad, då jag kommer ha mest antal aktiva timmar. Motion och träning tillsammans borde nå upp till 30 timmar. Det är exakt en timme per dag, vilket låter oerhört futtigt, kan jag tycka. Man skulle ju kunna tro att det vore lätt att få ihop mer tid per dag, eller hur! Men sedan januari i år, har jag aldrig kommit upp i en timme per dag. Mars var den månad som kom närmast.

Vad är det som hindrar mig från att öka rörelsetiden? Ja, det räcker med en förkylning, att jag måste åka bil i tjänsten, att jag reser bort eller att jag inte orkar /har lust. I november bestämde jag mig för att vara mer aktiv helt enkelt. Så idag när jag behövde bilen i tjänsten, promenerade jag till jobbet som vanligt och gick sedan hem och hämtade bilen. Allting går bara man vill! Det var riktigt skönt att gå hem med solen i ögonen. Det är så vackert ute, trots snöbrist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar