torsdag 15 november 2018

När man köpt en tröja som bara ser mysig ut

Som vanligt lyckas jag missa viktig information, när jag köper något. Häromdagen klickade jag hem en jättemysig tröja från Ellos. En sådan där stor härlig tröja i fina färger. Ivrigt slet jag upp paketet och höll tröjan framför mig. Åh, så fin den var, tänkte jag. Så provade jag den och märkte till min fasa att det är en ylletröja. Det innebär att det sticks och kliar hela tiden där den sitter åt. Halsen är ett sådant ställe, där det kliar något otroligt. Så irriterande att jag har köpt en tröja som jag förmodligen inte kommer att stå ut med att ha på mig någon längre stund.

Min man konstaterade ironiskt " det stod säkert inte i beskrivningen att var en ylle i den". Nej, just det.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar