tisdag 13 november 2018

Morgonsim

Idag valde jag att simma istället för styrketräning. Gud vad skönt det var! Belysningen var dämpad och vi var endast fem personer i motionssimdelen. Jag hade som mål att simma i 30 minuter. Efter 25 minuter fick jag byta från bröstsim till ryggsim, då jag hade ont i svanken. Jag märkte att smärtan minskade när jag aktiverade magmusklerna. Samtidigt kändes det som jag "ploppade upp" som ett flöte, när jag aktiverade magen. När 30 minuter hade gått var jag mör i bålmusklerna. Annars brukar jag bli darrig i benen, men det blev jag inte. Möjligen har all benträning gett mig större uthållighet.

Nu ska jag strax ut och äta med Maria. Myspys så här på en tisdag, är aldrig fel. Vi har jobbat och tränat ihop i flera år och nu ska vi snart bli kollegor igen. Jag älskar att arbeta med seriösa, kompetenta människor som Maria! 

2 kommentarer: