lördag 1 september 2018

Träningen i augusti

Augusti blev en riktigt bra månad sett ur träningssynpunkt. Nästan 27 timmars träning eller jag kanske ska säga motion. Allt är verkligen inte regelrätt träning, men när jag började registreringen i januari, bestämde jag mig för, att även ta med motionen. Just där, ville jag ha en morot, för att öka den. Fortfarande är mars den bästa månaden med 29 timmar. Men augusti kommer som god trea efter juni. Det lustiga är att juli ligger sist sett till antal timmar, och det är den månad jag upplevde bra resultat, men då tränade jag också varannan dag. Mycket styrketräning och mycket vila i juli (vilan berodde på värmen).

September kommer förmodligen inte slå mars månad heller. Jag ska vara bortrest i några dagar och då brukar det bli sämre med träning och motion. Annars följer jag mitt program i Mized. Men jag måste säga att jag blir mer och mer sugen på att skaffa skivstångsset hem. Det är väldigt bekvämt att träna hemma. Många gånger har jag dessutom tränat så sent på kvällen att "mitt gym" varit stängt. Det enda dilemmat är förstås var jag skulle ha utrustningen. Hm, det tål att tänkas på!

3 kommentarer: