söndag 2 september 2018

September: en ljuvlig höstmånad

Höst var min favoritårstid som liten. Sol och värme var inte min grej. Jag stängde in mig på mitt rum och läste, istället för att vara ute i solen. Däremot älskade jag hösten och gör det fortfarande, även om sommar numer är favorit nummer ett. Den där krispiga, klara luften som är lätt att andas är underbar. Dessutom gillar jag när jag kan arbeta i trädgården i en lite tjockare tröja, utan att svettas.

Idag har jag dock svettats en hel del. Först plockade jag äpplen. Herregud vad äpplen vi har! Det tog mig en timme att frakta bort dem. Sen klippte jag gräset. På vissa ställen är gräset tjockt och på andra ställen har det ännu inte återhämtat sig efter den torra sommaren. Men där det är tjockt, fick jag klippa det två gånger. Trots att jag hade t-shirt och kortbyxor på mig, rann svetten och jag torkade mig i ansiktet om och om igen. Så tröttsamt!

Idag blev det ingen träning. Jag fick prioritera trädgårdsarbetet. Min man har legat sjuk hela dagen i feber och halsont. Så jag fick ta tag i trädgårdsarbetet. Lika bra det, eftersom jag har känningar i knäna. Utfall, knäböj, uppkliv på låda är kanske inte mina knän bästa grenar. Så det är nog bra att de fick vila lite. Kanske måste jag byta program. Jag får fundera på det.

I eftermiddags promenerade Katta och jag i skogen. Det var ljuvligt! Även om jag tycker att det kunde har varit lite svalare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar