söndag 16 september 2018

Härlig morgon!

När jag vaknade i morse och kikade ut på det underbara vädret, blev jag sugen på en joggingtur. Juli någon gång, gjorde jag ett intervallpass, sen dess har jag inte sprungit. Däremot har jag tränat mycket mer ben, än jag brukar. Dessutom har jag promenerat drygt 7 kilometer flera gånger i veckan. Så jag tänkte ta mig till mitt favoritställe. Det innebär en slinga om en mil. Men med lite genvägar här och där, kan den kortas.

Jag gav mig iväg i ett lugnt tempo och njöt av solen i ansiktet. Överallt där det var möjligt genade jag och strax efter 3 kilometer var jag på min favoritplats i Sandviken. Där går en cirka två kilometer lång slinga vid vattnet. Runt fem kilometer stannade jag och promenerade istället. Solen gick i moln och det började blåsa lite. Efter en stund frös jag och önskade att jag hade haft min merinoull tröja på mig. För att få upp värmen joggade jag en dryg halvkilometer till. Sen gick jag raskt igen. Sammanlagt blev det nog 5,8 kilometer jogg och 3 kilometer promenad.

När jag kom hem åt jag en andra frukost tillsammans med min man, som nyss hade vaknat. Vi satt med kaffekopparna på altanen och njöt av solen som visade sig igen. Vilken härlig start på dagen, med springtur i vackert väder och sen äggmackor och kaffe i solskenet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar