fredag 14 september 2018

Underbart med ordentlig sömn!

Igår hade Petra och jag lite fredagsmys. Vi träffades vid tretiden och drack ett glas Martini medan vi uppdaterade varandra om det senaste som hänt i våra liv. Eftersom vi båda jobbar inom skolan och är personer som brinner för våra jobb, blir det mycket jobbprat. Ett prat med utbyte som ger energi och lust att prova nya grepp inom jobbet. Efter en stund gick vi ner till stan och åt mat på restaurang. Vi var så tidigt ute, att få andra människor var där. Det gjorde att vi fick maten snabbt och vi kunde äta i lugn och ro. Sen gick vi en liten omväg hem, för att få med oss lite godis. Strax innan halv sju, åkte Petra hem.

Efter lite utbyte med min man, som varit på kurs, gick jag och la mig och sov som en stock. Under en lång period har jag sovit dåligt. Ibland har jag somnat snabbt, men vaknat efter 20 minuter och haft svårt att somna om. Det var som om jag fått en otrevlig rutin med samma mönster kväll efter kväll, oavsett hur trött jag var eller vilket klockslag som gällde. Dessutom vaknade jag tjugo över fem nästan varje morgon. Galet tidigt, när man har sovit dåligt!

Igår somnade jag direkt utan att vakna upp efter 20 minuter och när jag vaknade 5:20, kunde jag somna om. Oj, vad många timmar jag sov och vad mycket piggare jag känner mig idag. Hoppas den goda sömnen håller i sig nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar