måndag 17 september 2018

Förbaskat också!

När jag äntligen fick till tre träningspass under en arbetsvecka och tyckte, att nu är jag på gång. Då blir jag förkyld. Nysningarna har avlöst varandra under kvällen och det sticker i halsen. Min man är i samma skick. Fast som vanligt är jag piggare än honom. Han har ju en mansförkylning och det är ju skillnad...

Jag har promenerat till och från jobbet idag, men det kändes som om det gick i ultrarapid. När jag kom hem åt jag ett par mackor och sen somnade jag på soffan på altanen. Efter tjugo minuter vaknade jag och tog mig an diskberget. Min man lagade två rätter igår att ha i matlådor. Väldigt trevligt att få god mat, men mindre trevligt att diska alla byttor, vilket faller på min lott. Jag bestämde mig bums för, att om jag någonsin blir ensamstående, ska jag aldrig laga avancerad mat som leder till stor disk. Om jag bodde ensam skulle jag förmodligen äta mackor, yoghurt, kokt ägg, avokado, våfflor, pasta med tomatsås och charkuterier.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar