fredag 24 augusti 2018

Veckans andra träningspass avklarat

Tre styrkepass i veckan är mitt mål. Idag fick jag till veckans andra. Efter uppvärmning var det en cirkel jag gjorde i tre varv: 45 sekunder marklyft med kettlebell, 15 sekunder vila, 45 sekunder hantelrodd, 15 sekunder vila, 45 sekunder uppkliv med hantlar, 15 sekunder vila, 45 sekunder burpees, 15 sekunder vila.

Sen kom en cirkel med 4 varv (30 sekunder arbete, 10 sekunder vila) magliggande rotationer och bensplit i band.

Mina gamla idrottslärare skulle bli väldigt chockade om de visste att jag tränar cirkelträning frivilligt, ha, ha. Det är aldrig för sent att ta tag i träningen!

Bilderna på bloggen blir inte av bästa kvalitet, eftersom jag filmar övningarna och sen fotograferar från filmen. På min Instagram ser du filmerna (Livetvid50). Att filma övningarna är det bästa sättet för mig att låta bli att fuska.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar