söndag 26 augusti 2018

Höstplaner

Vädret har varit konstigt här idag. Ena stunden har det regnat, nästa stund har solen strålat. Vi har firat vår äldste svärson, som har fyllt år. Det är så mysigt när de är här och jag kan inte låta bli att önska att de bodde lite närmare, så vi kan umgås mer i vardagen.

Jag skulle ha kunnat träna idag och hade planerat att göra det. Men jag fastnade framför en serie jag följer. Fastnade sådär som bara jag kan göra ibland. Min man somnade till och jag satt där och levde mig in i berättelsen och grät och grät. Ja, jag fick huvudvärk av allt det sorgliga. Det är tv-tittandet är inte bra för mitt psykiska mående, ha, ha. Jag blir riktigt nedstämd av allt det sorgliga, samtidigt som timmar av stillasittande också påverkar mig negativt. Men jag ska skärma mig framöver. Jag behövde bara titta och se att det vände...

För att återgå till vädret, tycker jag det känns väldigt mycket höst ute nu.. Det har fått mig att fundera på vilka roliga saker jag har att se fram emot i höst. I september ska jag på kurs i Stockholm. I oktober ska jag på konsert (också i Stockholm). Eventuellt blir det en tur till Göteborg i oktober också. Jag skulle vilja gå en vandringstur, innan det blir för kallt och snön kommer. Murstensdalen har jag vandrat i några gånger. Den är mysig och bra för att man kan ha bilen på ett och samma ställe. Men jag är lite sugen på att vandra delar av Bergslagsleden. Då behöver jag ha hjälp att bli skjutsad och hämtad, eftersom bilen inte kan stå på ett och samma ställe. Jag får väl forska lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar