onsdag 29 augusti 2018

När kroppen inte vill

Jag sov bra i natt. Trots det har jag varit trött hela dagen. En kollega kramade mig och sa "du ser trött ut, kämpa på". Gulligt sagt, men jag blev ju inte piggare precis. Hela vägen hem tänkte jag "hur ska jag orka träna idag?". Samtidigt vet jag att jag blir piggare av träning 99 gånger av 100. 

Idag blev det inte så. Under tredje cirkeln med knäböj, nedstigning stol, uppdrag kettlebell och svingar, ringde min telefon. Tack och lov för det! Då var jag i det stadiet att jag mådde illa av trötthet. Efter samtalet gjorde jag klart tredje cirkeln, sen avslutade jag passet utan coreövningen. Min kropp är inte med mig idag. Kanske är en förkylning på intåg. Det är bara att gilla läget. Jag har i alla fall både sovit och ätit rejält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar