tisdag 28 augusti 2018

Höstig morgon

I morse kändes det verkligen som höst ute. Det var mörkt, fuktigt och regnet hängde i luften. Jag hade utrustat mig med min lila regnkappa. Efter en stund öppnade jag den och ännu en stund senare, tog jag av den och bar den. Så temperaturen är inte så höstig, eller så är det jag som är varm.

Just nu promenerar jag till och från jobbet. Dels är det mer avkopplande att gå, än att cykla. Dels ger det mer vardagsmotion att gå. Egentligen tycker jag inte om att cykla. Jag vet inte varför, men så är det i alla fall.

Det är inte klokt vad snabbt jag kommer in i vanan att promenera. Jag tänker ens aldrig på att det finns något alternativ. När jag ska gå hem, funderar jag aldrig på att be om skjuts. Den enda gången jag funderar över alternativ är, när jag ska förflytta mig under arbetstid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar