måndag 11 juni 2018

När man har sovit för lite

Lite sömn blev det i natt, eftersom jag absolut var tvungen att läsa ut min bok. Andra människor läser för att bli trötta. Det har aldrig hänt att jag blivit sömnig av en skönlitterär bok. Tvärtom, så blir jag pigg. Det har skapat mig problem många gånger, då jag blir trött och sliten. Igår åt jag dessutom dåligt och var väldigt aktiv (mer än 38 000 steg). Så idag har jag känt mig trött och hungrig. Tur att jag inte var i närheten av godis!

Men det är måndag och dags för träning. Efter ett par mackor bytte jag om och blev upphämtad av Marlene. Det regnade och hon var i närheten i bil och erbjöd sig att hämta mig. Hon är världens mest omtänksamma kollega och vän!

När vi kom fram undrade Marlene om vi skulle ta en "förrätt" innan träningen, nämligen en chokladbar. Det gjorde vi och det blev räddningen, kan jag säga. Energinivån steg direkt. Vi gör alla övningar i fyra set och har ökat på vikterna i tre av övningarna. Det kändes och när Marlene erbjöd sig att skjutsa hem mig var jag så tacksam. Jag kände mig helt urlakad.

Som tur var hade min man maten färdig när jag kom hem. Jag åt, drack rejält med vatten, duschade och la en ansiktsmask. Den var från Rituals men kändes inget vidare, för min torra hud. Nej! Jag har slut på min Papaya peeling från Maria Åkerberg och måste köpa mig en ny. Den är otroligt återfuktande.

Bilderna är från gårdagens promenad, ja förutom den på mig då, som är från idag. Ha, ha min man ryggade tillbaka när han såg mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar