söndag 10 juni 2018

Skön söndag

Grrr! Jag har slarvat bort en sladd till kameran. Blir så trött på mig själv! Jag upptäckte det igår, när jag skulle kika på bilder från en långpromenad. Ja, ja jag får köpa en ny, helt enkelt.

Igår jobbade jag mycket i trädgården. Vår trädgård är uppdelad i olika områden. Det här området är det mest försummade området. Nämligen området vid hallonhäcken och vinbärsbuskarna. Området är två trappor ner i trädgården och närmast vägen. Den försummade zonen... Där drog jag ogräs, klippte bort buskar och trädsticklingar (lönnar bland annat). Rensa ogräs är faktiskt väldigt bra för greppstyrkan. Varje gång jag har rensat, får jag träningsvärk i fingrarna.

Efter tre timmar var trädgårdstunnan fylld och det försummade området såg hyfsat ut. När jag har ett mål i sikte, kan jag pressa mig oerhört. Solen gassade igår och svetten rann i ögonen. Svetten svedde min hals, som började småklia. När jag till slut gav upp, var jag yr av törst. En sval dusch, massor av dricka och ett par mackor och sen satt jag i skuggan under äppelträdet och återhämtade mig.

Nu blommar våra rosor vi har vid altanen. De doftar gudomligt. Det är två plantor som spridit sig och brett ut sig. Den största plantan sitter i gruset. Helt otroligt att den trivs så bra där. Jag har bundit upp den med nylonstrumpor på flera ställen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar