fredag 15 juni 2018

Kul personalfest

Igår var det dags för personalfest. Det kändes motigt måste jag erkänna. Fredagar är jag ofta så trött och den här veckan hade vi dessutom festligheter på kvällen för våra elever i årskurs 9. Så jag var extra trött.

Men, som vanligt blev det bra och roligt, bara vi kom dit. Alla var maskerade, då det var pirattema. Två som går i pension fick åka häst och vagn till festen. Vi kastade hästsko (väldigt bra aktivitet som alla kan delta i). Tävlingsmänniskan väcktes i en och annan (inte mig). Festen var i en underbar miljö på landet. Synd att det var lite kyligt senare på kvällen. 

En fin kväll och nu har jag tre arbetsdagar kvar till semester. Det är knappt att jag fattar att jag snart är ledig.
Marlene och jag. Marlene är min vapendragare och jag är så glad att jag har henne som kollega
och vän! Vi passade på att kliva upp i hästvagnen. Jag trodde den skulle välta när jag klev upp 
på min sida, ha, ha, ha!
Lisa är utklädd till papegoja
Egentligen skulle jag ha haft på mig en piratklänning, som en kollega beställt men sen ratade.
Men det var så kyligt igår, att jag valde byxor istället. Jag frös en hel del ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar