lördag 16 juni 2018

När man riggar för god sömn

Lördag och som vanligt tränade Kinna och jag med efterföljande fika. Sen storstädade jag huset. Gud vad tråkigt det är att städa! Men nödvändigt för trivseln, så det är bara att göra det. Just idag skulle mannen ha en herrmiddag, så det kändes än mer motoverat att städa.

Vid fyratiden på eftermiddagen cyklade jag till Petra som fyller år idag. Hon bjöd mig på tårta och jag hade med mig en flaska bubbel och blommor. Vi satt och pratade och planerade midsommarfirandet och vem/vilka som ska göra vad. Känns märkligt att semestern hägrar. Nu är vädret lite kyligare och det känns som om sommaren går mot sitt slut, trots att det är tvärtom.

Sen cyklade jag hem. Det blev ungefär totalt 2,5 mil jag cyklade. Bara sådär, utan att det kändes något speciellt i kroppen. Måste vara all transportcykling som gett resultat.

Vissa människor förstår inte det här med vardagsmotion. De skulle själva aldrig komma på tanken att röra på sig självmant, om inte omständigheterna tvingade dem till det, till exempel om de förlorade körkortet eller dylikt.

Nu ska jag lägga mig och jag gissar att jag kommer sova som en stock.

2 kommentarer:

  1. Supertrevlig avslutning på dagen❤ Längtar till vårt nästa äventyr��

    SvaraRadera