söndag 13 maj 2018

Mysig helg i Göteborg med besök på bland annat Smokey Dog

Sofie och jag hälsade på Sara i Göteborg i helgen. Vi hade tur med vädret och kunde sitta ute och äta. Vi åt på Villa Belparc i Slottsskogen. Det var så mysigt att sitta där och titta på alla människor. Jag köpte lite fler delar till porslinet jag sparar på.

På kvällen åt vi på Smokey Dog, en restaurang som ligger precis vid  Best WesternPlus Hotel Mektagongen, där vi bodde. Det är tredje gången jag bor på just det hotellet. Jag tycker om det, dels för att det ligger så nära där Sara bor, dels för att personalen är så himla gulliga där.

Sara hade varit på Smokey Dog tidigare. Det verkar vara ett ganska nyöppnad restaurang/pub. De satsar på att leverera bra råvaror till mat som lagas från grunden och ofta är maten eller tillbehören rökta. De har alltid två vegan-rätter och till maten kan man välja mellan ett 40-tal ölsorter från både lokala och utländska microbryggerier.

Man beställde maten via Messenger och det var himla smidigt. De som serverade var supertrevliga! Den här restaurangen kommer vi besöka fler gånger!
Sofie vaknade 6:45 i morse och själv vaknade jag 7:15, så vi åt frukost tidigt oh sen åkte vi hem. Det gjorde att vi fick flera timmar hemma. Det är ju söndag, och då ska man tvätta och förbereda inför kommande vecka. Det är segt nu att jobba, när det är så fint väder. Jag vill hellre påta i trädgården...
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar