måndag 14 maj 2018

Almenäspokalen - check

Idag var jag på uselt humör när jag kom hem från jobbet. Ingen jag mötte märkte det. Men jag höll på att explodera vid minsta motgång. Väskan som trilskades när jag lyfte den ur cykelkorgen, kläderna som klibbade fast av svett mot kroppen, sport bh:n jag inte hittade tillräckligt snabbt och så ingen gymkompis idag att gå iväg med.

Jag bestämde mig för att prova Almenäspokalen, men jag bytte ut löpningen till 10 boxjump. Att springa i vår lilla trädgård (gud vet hur många varv det hade blivit....) lockade inte. Men nästa gång ska jag ta skogsbacken bakom huset.

6 varv bestående av :
6 burpees
20 knäböj
10 armhävningar på tå
10 boxjump (låga)

Det absolut värsta övningen är burpees. Den enklaste var boxjump, eftersom det var löjligt lågt. Men jag är rädd för att hoppa upp på låda, så det är bäst att bygga upp självförtroendet.

Jobbigt var det, men ok ändå och humöret blev bättre. Det blir alltid bättre av träning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar