tisdag 15 maj 2018

Att ha sommaren framför sig

Idag var jag trött när jag kom hem. Det kan bero på den hastiga cykelfärden hem. Jag försöker slå mina tidigare tider och ignorera de brinnande benmusklerna, vilket går bättre och bättre. Men, men tröttheten var ett faktum och jag ville egentligen bara sova när jag hade ätit. Vädret är ju underbart och det kändes brottsligt att gå in och lägga sig, så jag la mig på solstolen på balkongen. Det var skuggigt, så jag hade filt och kudde med mig, utifall att jag skulle frysa. När jag låg på rygg och följde ett moln med blicken, funderade jag på varför jag har så svårt att vara i nuet. Gång på gång fick jag hejda tankarna fara iväg och planera olika saker. Först tänkte jag ta en joggingtur (men det kändes för varmt ute), sen tänkte jag på att jag borde färga håret eller diska. Så somnade jag till under bar himmel. När jag vaknade 15 minuter senare kände jag mig superpigg.

Jag diskade och färgade håret. Sen fantiserade jag om allt som ligger framför mig. Den bästa tiden är egentligen nu, när allt ligger framför oss. I sommar ska jag greja lite i trädgården. Mitt grävprojekt, där det så småningom ska bli ett trägolv och en friggebod, ska jag fortsätta med. Vi har plattor under delar av altanen. De gör inte särskilt stor nytta där och jag har funderat på att flytta dem. Ena sidan av huset behöver målas i sommar. Jag älskar att måla huset. Det är rogivande och blir alltid bra. Men just den här sidan är krånglig, eftersom altanen är där och min man måste ta bort delar av altantaket. Hade det varit någon annan del av huset, hade jag köpt färg och börjat. nu måste jag vänta på att min man blir klar med dotterns kök, så han kan sätta igång med våra projekt.

Många naturupplevelser blir det under lediga dagar


Framsidan är husets bästa sida, eftersom vi har bytt panel på större delen av den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar