torsdag 1 mars 2018

Snart helg igen

Tiden bara rusar iväg! I morgon är det fredag och vi ska ha Stella över natten. Idag kände jag mig lite seg i huvudet, så jag fuskade på hemvägen och såg till att få skjuts hem. När jag kom hem, åt jag ett par mackor och sen städade jag. Av någon underlig anledning har jag en förmåga att få stora högar med disk. Min man lagar mat, använder varje pyts och kastrull som bara är möjlig att använda (varför måste män använda ALLT i köket när de lagar mat?). Mitt uppdrag blir ju då att diska. Ofta skjuter jag på den uppgiften. Till slut står det ett gigantiskt diskberg och väntar. Så idag tog jag tag i det. Tjugo minuter senare var diskbänken  tom. Eftersom det gick så snabbt, dammsög jag hela huset och torkade golv på nedervåningen. När man ska ha småfolk hemma som ofta befinner sig på golvet, är det trevligt om det är rena golv.

Vad skönt det är att redan har påbörjat helgstädningen så här på en torsdag. Då blir det mer tid över till annat under helgen. Det blir lite pyssel med badrumsskåpet under helgen, har jag tänkt. Lite plastfilm med marmormönster har jag skaffat och har tänkt att klä hyllorna i skåpet. Vi får se hur jag lyckas med det.

Bild från mars månad förra året. Det var lite mer vårligt då. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar