fredag 2 mars 2018

Tjoho, det är helg!

Idag har jag varit pigg som en lärka. Energin sprudlade när jag gick till jobbet och jag satte hastighetsrekord (Yes!). Kroppen kändes bra, trots att jag i vanlig ordning snörvlade och snorade som ett litet barn. Efter en stund insåg jag att jag hade glömt att sätta på mig handskar. Bara en kvinna i övergångsåldern kan gå utan mössa och handskar när det är minusgrader. Ja, så jag klarade mig bra trots bristen av värmande attiraljer.

Energin höll i sig bra hela dagen och strax efter tre drog jag på mig långkalsonger och ylletröja och transpotlöpte hem. Det går faktiskt snabbare och snabbare när jag springer. Märkligt egentligen eftersom jag inte tränar intervaller. Men jag tackar och tar emot.

Nu sitter jag nyduschad i myskläder och väntar på att få hämta vårt barnbarn Stella. I natt ska hon sova över hos oss. Det blir supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar