tisdag 20 februari 2018

Vilodag

Jag minns när jag senast sov en hel natt. Det var veckan Petra och jag var till Rhodos. Nu för tiden sover jag så dåligt, att det inte är klokt. En del människor känner inte en enda vallning under hela sitt liv och så finns det sådana som jag, som har vallningar under flera år. I åtta år har jag haft vallningar till och från. Numer kommer de sällan under dagtid, eller är så milda, att jag inte märker dem dagtid kanske. För om nätterna vaknar jag flera gånger av vallningar. I natt sov jag så dåligt, att jag inte trodde jag skulle orka gå upp i morse. Men det gjorde jag ju förstås. Trots sömnbristen fungerar jag som vanligt, upplever jag. Den enda skillnaden är, att jag är dödstrött vid 18-tiden om kvällen. Just idag hade jag tänkt att styrketräna hemma, men jag praktiskt taget somnade i fåtöljen och tog mig aldrig ur den igen.

Det blir nya tag i morgon och förhoppningsvis är jag så utmattad, att jag sover bättre i natt. Jag vet att kaffe, sockerintag, stress och brist på motion ökar vallningarna. Nu har jag dragit ner på sockret rejält och är jag ledig resten av veckan. Så förutsättningarna är bra, eftersom jag kan träna dagtid.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar