måndag 19 februari 2018

Måndag och jag följer planen

Egentligen har jag semester den här veckan, men jag har valt att jobba två dagar för att ta ut ledighet lite längre fram. Så idag promenerade jag till jobbet som vanligt, åt en övermogen (blä!) banan till mellanmål och negligerade choklad som frestande låg framme. Till lunch blev det potatisplättar med mängder av sallad till.

Strax efter fyra tog jag på mig min tunna täckjacka och joggade hemåt. Det brann i bröstet av ansträngning. Lite astamavarning känns det som, men jag klarade de dryga 3 kilometerna hem. Just idag har jag grym träningsvärk i rumpa, bröst och överarmar, efter gårdagens styrketräning. Det känns att det var ett tag sen kroppen ansträngde sig rejält.

Nu lagar min man mat till resten av veckan. Det gör det lättare att äta nyttigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar