måndag 26 februari 2018

Ny vecka

Redan vecka 9 och jag har hållit mig till planen som innebär att jag inte äter godis och kaffebröd varje dag. Bra! Dessutom har träningen gått fint. När jag gick till jobbet i morse var det mulet men ljust. Ingen träningsvärk efter gårdagens skidåkning och jag gratulerade mig själv till att verka vara allsidigt tränad. Vid lunch kunde jag inte korsa benen utan smärta och jag insåg att jag inte alls är särskilt allsidigt tränad.

Jag transportjoggade hem i strålande sol. Benen kändes vidrigt tunga. Andningen var kippande på grund av kylan och blåsten. Det enda som ekade i huvudet var "hem nu!" Det märktes på kilometertiderna. För varje kilometer gick det snabbare och snabbare. Trots att det var trögt med tjock täckjacka. Löparkläder är så mycket enklare att springa i.

Efter att ha stoppat lite i magen, duschade jag och bytte om till gymkläder. Kinna och jag hade en träningsdate. Det var fullt med folk på gymmet. Vi trängde oss fram till bänkpressen och började med den. Sen var det dags för frivändningar med press. Det gick bra fram till sista setet då jag tappade fokus och pressade upp stången rakt upp i hakan. Suck! Typiskt mig! Nåja, förutom ett märke i hakan, blev det inget mer. Jag hade ju kunnat bita mig i tungan eller dylikt. Så jag får väl vara glad ändå. Jag skyller på att jag blev distraherad av allt folk. Marklyften och bröstpressen gick bra. Men sen var jag trött och kroppen kändes mjuk som kokt spaghetti. Skön känsla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar