söndag 28 januari 2018

En annorlunda söndag

För en gångs skull blev det en tur in till Örebro på en söndag. Sofie och jag åt frukost på Java och sen botaniserade vi i de olika butikerna på stan. Min frisör ska ha barn snart och på fredag klipper hon mig för sista gången på länge (snyft!). Jag hittade ett par gulliga presenter till bäbisen. Sen köpte jag nya knoppar till badrumsskåpet (en av de gamla var trasig), gardiner till vardagsrummet (de nuvarande är lite solblekta), fejktulpaner, plasttallrikar till Stella och ett par lampskärmar. Det jag skulle ha köpt var nya jeans till mig själv. Men det blev det ju inte alls.

Jag har inte tränat på evigheter, eftersom jag inte känner mig helt frisk. Så fort jag gör något, blir jag så trött att jag behöver sova. Just idag har jag ont i halsen. När jag känner mig sjuk äter jag mer än vanligt. Det är som om jag inte har någon botten. Kroppen kräver näring som om det skulle göra mig frisk. Igår kände jag mig piggare än idag. Vi får se hur det det blir. Jag äter och sover så mycket jag kan, för att bli frisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar