lördag 27 januari 2018

Långpromenad i Bullerdalen

Vad underbart det var att vakna och inse att solen skiner! Efter en vecka med dålig sömn, hade jag äntligen fått en natt med många timmars bra sömn och energin var på topp! Sol och sömn, high five på det! Petra och jag bestämde oss för att ta en långpromenad direkt efter lunch. Hela förmiddagen ägande jag mig åt det jag tycker är det tråkigaste i världen - nämligen att städa. Till och med altanen fick sig en duvning av dammsugaren. När klockan var ett, hämtade Petra mig och vi åkte till Sandviken och började vår långpromenad.

Så här inleddes promenaden, med lite halvfrusna hjulspår i lera

Sol och vatten. Det kan inte bli bättre!

Lite gångbroar här och där.

På en del ställen var det riktigt isigt och vi fick hasa oss fram

Andra ställen var helt isfria




När vi kom fram till bilen, efter en och en halv timmes promenad, kunde vi konstatera att det var väldigt besvärlig terräng bitvis.Fast vi gick i flödande solsken på vägen tillbaka, frös vi så smått. Det blev helt enkelt kyligare och kyligare. Så det var riktigt gott att komma hem till kaffekoppen och baguetten med salami.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar