onsdag 6 december 2017

Vardagsmotion är grejen

Sedan mitten av augusti har jag gått till och från jobbet fyra till fem dagar i veckan. På en vecka kan det bli drygt 3 mil. Ibland tar jag omvägar och när jag har åkt bil, har jag försökt att kompensera det med promenad på kvällen. Förutom att jag har gått till och från jobbet, står jag och arbetar vid mitt skrivbord. Jag sitter aldrig vid skrivbordet. Blir jag trött i benen, sätter jag mig en stund vid ett annat bord och tar då paus från datorn. Det är sällan jag behöver ta pauser. När jag skriver ut något, hämtar jag det i skrivaren som står längst bort i korridoren. Det finns en skrivare i mitt rum, men den har jag inte ens kopplat in.

Förutom att jag får många steg, har jag klarat att hålla mig på benen och vara på jobbet hela hösten (ta i trä! och hoppas jag fortsätter att hålla mig frisk) och det tror jag är vardagsmotionens förtjänst. Frisk luft och motion är kanon för immunförsvaret. Jag tycker också att jag har blivit starkare i benen och fått mer ork i flåset, även om jag sällan skyndar på stegen. Oftast njuter jag av att vara ute och vill inte stressa, istället är promenaderna avstressande.  Under de här månaderna har jag minskat lite i storlek. Kroppen har blivit lite mer spänstig (eller lite mindre sladdrig kan man också uttrycka). Det är ju också kul och jag tror faktiskt det mest är vardagsmotionens förtjänst.

Tyvärr jobbar jag inte på landsbygden, så det blir inte så mycket natur. Det får jag uppsöka om helgerna


Bilderna är tagna december 2015

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar