söndag 31 december 2017

Träningen 2017

Det bästa med 2017, var att jag har fått till vardagsmotionen ordentligt. När jag bytte jobb och slutade bilpendla, kunde jag istället promenera till jobbet. Mitt mål var att promenera tre dagar av fem, men det har jag slagit med råge. För det mesta går jag alla dagar. I undantagsfall och det är när jag måste förflytta mig under arbetsdagen, tar jag bilen. Fördelarna med att promenera till och från jobbet är flera. På ditvägen blir jag pigg, på hemvägen rensar det tankarna. Det är skönt att få frisk luft och jag väljer gärna att gå skogsstigar, där det finns möjlighet till det.

Det som kommer på andra plats, är att jag kom igång med löpträningen igen. I oktober genomförde jag 9 löppass, i november blev det 10 löppass, medan det bara blev 3 i december. Fördelar med löpträning är ju att man kommer ut i naturen och att man kan ge sig ut när helst man vill, utan att behöva passa tider. Man kan också variera träningen genom olika sträckor och hastigheter.

På tredje plats kommer styrketräningen. Jag är glad att jag har kommit igång med den. I oktober tränade jag 5 styrkepass. I november blev det också 5 styrkepass och i december har det blivit 4. Fördelen med styrketräning är, att jag blir trött i hela kroppen. Det är kul att känna att kroppen orkar och att jag blir allt bättre på tekniken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar