fredag 29 december 2017

Mitt 2017

Snart är 2017 över och som vanligt upplever jag att året har gått himla fort.

I januari var i på semester i Puerto Rico med Katta och Kent. Min man fyllde 50.

Jag bytte jobb och kommun och kunde plötsligt promenera till jobbet. Det var underbart att få den vardagsmotionen! Jag fotograferade Sofies växande mage.


I februari åkte jag på fototur med Katta. Jag körde egna trx-pass hemma, för att komma igång med träningen.

I mars köpte jag mig en polar pulsklocka som kan hålla reda på hur många steg jag tar, vilken puls och hastighet jag har när jag springer, cyklar eller gör något annat. Den håller också reda på hur många timmar jag sover per natt. Jag, Petra och mina döttrar var i Göteborg på HAIR.


Kinna och jag gick en långpromenad och jag fotograferade henne.


I april fotograferade jag Sofies alltmer växande mage. Jag började jogga lite försiktigt  igen.


Jag och döttrarna ordnade en överraskningsfest för min man som hade fyllt 50.



I maj månad hände årets bästa och viktigaste händelse! Vårt första barnbarn kom äntligen och hon är världens sötaste, förstås!

I maj månad fick jag en syrenhäck i samarbete med Plantinavia. Den var så vacker och doftade underbart!


Vi var till Stockholm med Pär och Helén.


Det var också i maj månad jag bytte jobb och karriär från att vara specialpedagog i skolan till att vara rehabkoordinator på vårdcentral. Helt plötsligt hade jag löjligt nära till jobbet. Det blev mindre vardagsmotion.

I juni var Petra och jag till Rhodos. Jag körde första passet med PT-Sara också. Det var mitt försök till att få till träning, nu när vardagsmotionen så gott som uteblev.


I juli var Petra och jag några dagar på Öland och upplevde bland annat uppträdande av GES.



Jag fick ett superfint guldhalsband av Petra, som hon bett en guldsmed göra av en av mammas guldklockor.
I augusti bytte jag jobb igen och gick tillbaka till mitt jobb som specialpedagog på en 7-9 skola. Äntligen fick jag till vardagsmotionen igen. Vi var även några dagar i Stockholm och cyklade på Djurgården bland annat.

Jag tittade och fotograferade Steffie när hon red.

Vi bytte skorsten, då den gamla var i mycket dåligt skick.

Verandan och balkongen blev färdiga. En renovering som tagit lång tid. Men nu är det skönt att det är klart!


I september red vi på islandshästar. Det var en överraskning till Petra. Tjejerna var också med förstås!

Vi bytte flera fönster i huset och jag målade om i övre hallen. Jag kom också igång med intervallträning.


I oktober sprang jag äntligen milen och jag köpte mig en träningsdagbok, Barnbarnet Stella döptes.


I november fixade jag en del julbak och Steffanie och jag gick en bit på Åsjöleden.


I december var jag och Petra till Göteborg och Liseberg.


Decmber är den månad då jag kommit av mig med träningen, eftersom jag har haft problem med nacken. Men nu är jag på gång igen!

GOTT NYTT ÅR!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar