lördag 30 september 2017

Utflykt i det gröna

Vilken tur vi hade med vädret igår! När vi åkte stänkte det lite regn på bilrutan och jag höll nästan andan. Som tur var slutade det att regna. Jag valde att ta en lång omväg, så Petra inte skulle ana vårt vi skulle. Faktiskt så nämnde jag att det kan vara roligt att prova på triathlon (där man simmar, cyklar och springer). Hon blev lite orolig, eftersom hon har dragit med en envis förkylning.

Nu blev det inget triathlon, utan vi stannade till på NAV Öfalla, där de har turridning med islandshästar. När vi parkerade kom Steffanie (yngsta dottern) med ridbyxor, ridstrumpor och handskar till oss. Vi bytte om vid bilen, fick på oss reflexvästar, ridhjälmar och satt upp på varsin häst. Mina tre döttrar var med och svärsonen Jeremy. 

I två timmar red vi på skogsväg och stigar.  Molnen sprack upp och solen värmde oss. Vi skrittade, travade och galopperade och njöt av naturen. Vilken glädje och harmoni. Det bästa av allt är att vi gjorde det tillsammans så vi kan dela glädjen.

När vi kom hem, duschade vi och slappade en stund. Min man hade lagat mat och min andre svärson, David anslöt tillsammans med barnbarnet. Det smakade gott med mat. Man blir hungrig av att rida.

Efter maten la vi återfuktande ansiktsmask och Steffie fixade vårt hår och la makeup. Vi kände oss väldigt glammiga. Sofie fotograferade oss. Sen avslutade vi kvällen med en rolig film. Klockan 22 låg jag i sängen, trött, glad och nöjd över en mycket lyckad dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar