måndag 11 september 2017

Lite styrketräning hemma

Nu har jag valt att prioritera att greja i hemmet och har avstått från träning i tre dagar. Fast jag har ju inte suttit still direkt, utan rört på mig hela tiden. Ärligt talat har jag inte orkat träna på grund av att jag har fått mycket vardagsmotion. Det var nog bra med lite vila också. Men ikväll var jag riktigt sugen på att träna. Så jag satte ihop lite olika övningar som jag körde i tre varv.

Knäböj med 12 kg kettlebelles
Rodd trx
Armhävning trx
Hamstring curls (ett ben i taget)
Mountain climb
Planka där man går upp liksom i handstående
Bred armhävning på tå
Planka med sido crunches
Smal armhävning på tå

Vissa övningar flyter på i varandra, såsom rodd och armhävning i trx. Andra måste jag ha en rejäl paus. Då passar jag på att plocka och städa lite emellan. Väldigt praktiskt på det viset att träna hemma. När jag vilar ordentligt mellan seten, orkar jag mer, känner jag. Det är riktigt kul! Tack vare vilan, kände jag mig riktigt taggad och stark.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar