måndag 11 september 2017

Lite fler bilder på fönster och hall

Äntligen börjar vardagsrummet se ut som vanligt igen! Idag strök jag och hängde upp gardiner. Sen placerade jag blommor och lampor på fönsterbrädorna. Jag hann måla trappan en gång till också.  Men den måste målas en tredje gång.

Färgen i hallen är svår att beskriva. När jag försökte hitt ord som beskrev den, sa min käre svärson att den är mintgrön. Ja, det säger väl en del.... Jag ville ha lindblomsgrön och så blev det.... mintgrön, eller i alla fall åt det hållet. Ja, ja, sam min man glatt, nästa helg kan det vara en annan färg här. Fast jag tror inte att jag orkar måla om alltihop så tätt inpå. Nu får det var den där konstiga gröna färgen.


Fönsterbrädorna är målade med, grundfärg och offwhite lackfärg och därefter blev det ett lager klarlack. Det skyddar när jag spiller vid vattning. För hur jag än försöker, lyckas jag alltid drattla lite med vattenkannan...
Nymålade trappan och nytt fönster även där.
Här har det aldrig tidigare funnits en fönsterbräda. Jag är så glad för den! Äntligen kan jag ha lampa och blommor där!

Den här delen av hallen gillar jag mest. Här ser den gröna färgen helt ok ut. Jag har även målat murstocken (vit) till vänster i bild.

Här ser man murstocken än bättre. Vi har så gott som aldrig de två vänstra dörrarna stängda. Den högra går till badrummet, så den är alltid stängd. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar