onsdag 13 september 2017

Hektisk onsdag

På fredag kommer det hem kollegor. När jag berättade det för Petra och att tills dess ska det vara ordning här hemma, sa hon lite skämtsamt  "du får sjukskriva dig och fixa klart". Det är nästan så jag är benägen att hålla med. Men i måndags slutade jag tidigare och målade trappan en andra gång. Den är fortfarande flammig, men bättre än innan. Igår plockade jag målargrejer och ställde undan lite utemöbler. Städning är bland det tråkigaste jag vet, så jag tar lite i taget.

Redan igår insåg jag att det skulle bli tight med träning idag ( ja under veckan över huvud taget). Så jag planerade för att transportlöpa hem. I morse gick jag till jobbet med späckad ryggsäck med skor, kompressionsstrumpor, tights, funktionströja och en tunn jacka. Jag slutade sent idag och var vrålhungrig. Men jag bet ihop, bytte om och sprang hem utan ryggsäck. Det gick riktigt bra. Tre kilometer blev det i ett snabbare tempo än tidigare. Kanske gjorde förra veckans intervallpass mer nytta än jag trodde.

När jag kom hem bar jag undan dynor till utemöblerna, målade fönstret i trappan och strök dukar. Det ska nog bli ordning här till slut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar