lördag 16 september 2017

Lite trädgårdarbete

Det är kul att greja med huset, men det är mindre kul att se hur trädgården blir försummad. Idag klippte vi äntligen gräset och jag rensade syrenhäcken jag fick i samarbete med Plantinavia. Det var inte särskilt mycket ogräs, så det gick snabbt. Sen hade jag på täckbark. Det hade jag ju redan i våras, men nu blev det ännu ett lager. Så nu ska plantorna vara riktigt skyddade. Jag kan faktiskt inte se att de har växt något sedan i våras. Men jag hoppas att de har rotat sig ordentligt. Det var tur att vi hade droppslangen i somras. Annars hade det blivit tufft att vattna. Istället kunde vi låta vattnet vara på ett par, tre nätter per vecka. Vår gräsmatta var gul och ful (det är först nu den är grön), men grön närmast häcken, där droppslangen låg.

Snacka om högt gräs....

För säkerhets skull lägger jag undan droppslangen i garaget, så den inte ska frysa sönder

Katten smyger i syrenhäcken

Steffanie har tagit alla fotografier

Lägg märke till katten i trädet ovanför mitt huvud. Hon gillar att hålla oss i sällskap i trädgården.

Lite äpplen fick jag plocka innan gräsklippningen



Mina byxor ser lite roliga ut: korta och stora. Men de är supersköna! Dessutom har jag kuddar i knäna, så jag klarar att sitta på knä hur länge som helst. 




Än har inte syrenhäckens blad gulnat.



Det blir så fint med täckbark


Min man klippte gräset första gången, sen krattade jag och klippte ännu en gång


Nu är häcken redo för vinter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar