torsdag 24 augusti 2017

Styrketräning och joggingtur

Idag åt jag fem pannkakor till lunch. Först blev jag proppmätt och sen blev jag trött och hungrig. När jag kom hem var jag vrålhungrig. Som tur var hade min man maten klar. Det blev pasta och korv stroganoff. Jag vräkte i mig (vrålhungrig som sagt) och sen kom paltkoman som ett brev på posten. Jädrar vad trött jag blev! Jag "vilade" i tv-fåtöljen och ett tu tre hade jag sovit en timme. Jag vaknade med ett ryck. Kastade på mig träningskläder och körde dessa övningar med trx:n: armhävningar, rodd, situps (raka och sneda), mountainclimb, hamstring curls, suspended lunges, sidoplanka med dips. Sen avslutade jag med breda och smala armhävningar på tå. Därefter gav jag mig ut i duggregnet och joggade 5 kilometer.

Nu sitter jag i tv-fåtöljen igen med trötta fotleder och ömma benmuskler. Jag har visst gått många steg idag också. Bilderna är tagna när jag gick till jobbet i morse. Då var det så dimmigt att luggen var helt blöt när jag kom hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar