onsdag 23 augusti 2017

Många steg blir det

Idag cyklade jag till jobbet, istället för att gå. När jag har lite grejer i ryggsäcken, får jag ont i ryggen, just bakom nacken. Så då har jag börjat att cykla. Därför borde det bli (och blir) färre steg för mig. Men idag har jag tagit en promenad på jobbet. Så härligt att ha förmånen att kunna ta en promenad och samtidigt jobba! Det blev en liten skogstur på förmiddagen tillsammans med en elev. Efter jobbet,  åkte jag till Katta och vi gick en tur i skogen. Så jag fick ihop drygt 20 000 steg idag trots allt.

Jag bara älskar att gå i skogen! Det tyst och doftar fantastiskt gott.

Ljuset är olika beroende på vilka träd som växer där och hur tätt de står





Ibland går det älgar här och vi spanade och spanade, men förgäves.

Det är något med naturen som gör att jag bara får lust att slänga mig på marken och stirra upp i himlen. Kanske är den genetisk, den här kärleken till naturen?


Sen åkte jag till syrran med tidningar. Då passade jag på att fotografera lite i deras trädgård



På vägen hem, stannade jag bilen och tog kort på solnedgången som speglade sig i sjön. Ibland längtar jag till landsbygden så det gör ont! Därför uppskattar jag de stunder jag är där, enormt. Kanske har jag tur och någon av döttrarna köper ett hus på landet, där jag kan våldgästa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar