söndag 27 augusti 2017

Härlig söndag!

I morse fick jag sms från Kinna, som undrade om vi skulle ta en morgonpromenad. Det säger jag aldrig nej till! När vi startade promenaden tänkte vi att det nog kunde bli regn. Det var mulet och vi fryste lite. Men när vi skildes åt sken solen och det blev bara bättre och bättre väder. Så härlig start på dagen! Vädret höll ju dessutom i sig hela dagen. Så skönt att vara ute och "greja".


Kinna




Tjoho vad bra vi är som promenerar cirka 6 kilometer på morgonen!



Ibland är det breda sandstigar, ibland är det smala upptrampade stigar i gräset


Här är stigen precis bakom vårt hus. Lite längre ner till höger skymtar man vårt hus

Framme!

När jag kom hem var Sofie och Stella där och vi kunde busa lite, innan hon åt och sov i nästan tre timmar. Hon växer så det knakar nu!

Det här möttes jag av när jag kom hem.

Klart mormor ska leka flygplan med Stella!

Hennes klänning är så söt! Den kommer från Polarn och Pyret

Undrar vem som har roligast...



Mor och dotter
Idag har jag målat planket. Jag hade tänkt att det skulle få vara naturellt och gråna, så det gick i stil med möblerna. Men min man ville ha det målat med terrasslasyr. Så jag fixade det! Vi använder Demi Dekk, honungsgul nyans. 

Nu tycker inte min och jag att det vita vid grillen passar in. Det lyser för vitt. Så nu har vi lite planer för det. Kanske hinner vi med det i höst. Vi får se.

Jag målande altangolvet också. Det är rätt stort och tar lite tid. Men jag känner mig aldrig stressad eller pressad att göra saker med huset. Jag gillar att måla och pyssla. Det är avkoppling för mig. Dessutom njuter jag lite av att kunna göra det själv. Det är inte alla som klarar att sitta på huk och måla. Det känns riktigt bra att klara det utan minsta bekymmer. Men i helgen har jag knappt städat något inomhus. Bäst att passa på att var ute och greja när man kan. Städa kan man göra en annan dag. Det springer ju inte iväg direkt...

Även denna "gång" målades.


Min man satte dit foder och fönsterbleck till det nya fönstret. Blev ju jättebra!

Det här med hängrännor och stuprör inte bara att sätta upp. Herregud vad min man har kämpat med det här idag! Dessutom på en ranglig stege (stod som ett A). Till slut satt allt på plats. Nu ska vi köpa ett utkast och en slang som rullar ut sig, när det regnar. Då kan vattnet ledas ut i buskarna. 
Sen har jag målat lite annat också förstås. Nu är alla delar till Tripp-trapp-stolen grundmålad. Ett bord och två stolar har jag också grundmålat. Vi får se var det hamnar någonstans. Sen är det ju söndag. Den dagen jag gör allt praktiskt, såsom att vika tvätt och stryka. Dessutom har jag lite egenvård. Det innebär att jag färgar håret, rakar benen och försöker att få naglarna att se "normala ut". En ny arbetsvecka startar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar