onsdag 26 juli 2017

Att klä in en trappa

Jag har länge retat mig på att trappan inte är "klädd", utan att man ser hålrummet under den. Dessutom har jag en förmåga att ställa saker där, som jag vill "gömma", såsom hinken jag har när jag rensar ogräs, eller de utbrunna marschallerna. Nej, nu tänkte jag att jag måste göra något åt det. Så då gjorde jag det.

Det där stupröret är sjukt irriterande, men går inte att flytta, eftersom det är anslutet till rör i marken.


Det första jag fick göra, var att sätta en bräda till vänster, så jag hade något att fästa i där.

Sen tog jag en bräda. mätte och spikade dit. Naturligtvis borde jag ha använt vattenpass, för att få brädan rak. Det kom jag på efter att jag spikat fast den....





Slutligen, för att dölja att alla bräder inte riktig blev lika långa.... Satte jag en bräda lodrätt över dem, så att det skulle se snyggt ut.

Ett sådant litet område att täcka och så få brädor att såga, ändå tog det mig drygt 2,5 timme att göra det. När min man kom hem kände jag mig duktig och sa att jag hade snickrat och sågat själv. Vet ni vad han sa? Han sa, "du har inte spikat riktigt överallt". RIDÅ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar