söndag 11 juni 2017

Rolig och tänkvärd artikel

Jag har alldeles nyss upptäckt bloggen underbaraclaras och gillade verkligen hennes
krönika som hon har skrivit om "9 andra skäl till att man skaffar barn". Hon har sett och reagerat på ett inlägg på Facebook, om föräldrar som inte verkar vilja umgås med sina barn och istället har dem på förskolan. Om du inte har läst artikeln, så gå in och gör det! Jag skrattade högt när jag läste hennes argument. De är uppfriskande klockrena och egentligen så logiska. Själv känner jag igen mig i att jag ofta hälsade på min farmor. Jag sov över och blev bortskämd av henne. Tack vare det fick jag en fantastisk relation till henne och många fina minnen. Inte hade jag en tanke på att det kunde vara mina föräldrar som ville ha avlastning, utan jag var helt övertygad om att det var för min och hennes skull jag fick komma.

Som nybliven mormor hoppas jag på att få ta hand om vårt barnbarn många gånger. Visst tänker jag att det kan vara en avlastning för min dotter och hennes sambo. Jag vill att de ska må bra, orka och hålla ihop resten av livet. MEN i första hand vill jag ju lära känna Stella och ha ett utbyte med henne.

Jag kan tänka mig, att de föräldrar som utnyttjar förskolan för avlastning, kanske inte har mor- eller farföräldrar som har möjlighet att ställa upp. Alla bor kanske inte i närheten, eller har andra hinder till att inte kunna hjälpa till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar