lördag 10 juni 2017

Hänt sen senast

Igår firade vi min systerson Erik som tog studenten. Vilken känsla det är att se studenterna springa ut: glada och förväntansfulla. Själv blev jag så rörd att jag fick tårar i ögonen och klump i halsen.

När vi kom hem fick min andra systerson Simon, hålla i Stella. Hon sov genom hela studentuppvaktningen som en riktig a-bäbis. Skönt för Sofie! Själv fick jag hålla och vagga henne till sömns flera gånger. Det värmer mormors hjärta.

Idag har jag varit på utflykt till Niklasdamm med Petra. Vi beundrade alla blommor och fikade. Jag kikade efter lämpliga födelsedagspresenter. Sen har jag städat lite och målat gamla fönster som ska sitta på verandan. Min man har satt dit de gula skivorna även på verandan. Det går framåt långsamt men säkert.

Min PT hörde av sig också och vi bokade in ett första pass. Nervöst men samtidigt spännande, känns det. Det blir säkert bra. Just nu känns det som ett måste för mig, så jag kommer i gång med träningen igen.
Erik som tog studenten igår!
Simon håller Stella för första gången.
Älskade barnbarn!
Niklasdamms pelargonmuseum
Som vanligt rörigt på altanen när jag är i farten och målar.
Skivorna på plats och snart ska fönstren sättas dit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar