söndag 11 juni 2017

Lite trädgårdspyssel

På förmiddagen ägnade jag trädgården lite tid. Hallonhäcken rensades och några rabatter. För första gången ansade jag äppelträden också. Jag har inte en aning om hur de ska klippas. Min mamma brukade säga att man skulle kunna kasta en hatt genom grenverket. Det går hur som helst inte i mina äppelträd. Men lite mindre döda och fula grenar finns det nu i alla fall.

Så här såg det ut från början. Repstegen tog jag också bort.
Äppelträdet vid garaget är praktiskt placerat, då jag kan stå på garagetaket och klippa. Det lila i förgrunden är en syren på stam som jag fick när jag fyllde 50 av Ing-Marie och Reijo.
Japp, på den där tripp trapp stegen stod jag och vinglade på när jag klippte.
Längst tid tog det att ta reda på alla grenar. Jag komprimerade dem genom att bryta av dem till små, små grenar och därefter bar jag dem till vår trädgårdstunna. Det blev några rundor fram och tillbaka.
Min man sågade ned stolparna (som tidigare höll uppe och samman takstolarna). Nu har vi köpt ett stort parasoll vi ska förankra i golvet på något sätt (så att inte det blåser iväg...).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar