måndag 12 juni 2017

En måndag i juni

Jag tycker tiden springer iväg nu. Snart är vi i mitten av juni och jag tycker inte att jag har hunnit njuta av juni tillräckligt än. Det där underbara med lata mornar med kaffe på balkongen, altanen eller trappen. De underbara grillkvällarna med bubblande dryck i glasen eller att bara sitta under äppelträdet och njuta i skuggan av fåglarnas kvitter. Det känns som det underbara bara glider mig ur händerna.

Just idag jobbade jag länge och efter ett par mackor somnade jag sittande på altanen. Det var så pass  kyligt att jag fick ha filt över mig. Blåsten ven runt altanglasen och till slut blåste det så mycket att det inte längre var trevligt. En smula tjurigt gick jag in. Det är inte lätt att ha ont i halsen och snörvla, när man egentligen vill ut och promenera.

Min mellersta dotter Sofie har tagit bilderna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar