lördag 27 maj 2017

Min lördag

Vaknade strax före sju i morse och åt frukost på altanen i solskenet. Jag vaknar alltid först och stiger upp först. Efter en halvtimmes frukosterande go k jag ut i trädgården och rensade ogräs. Efter en timmes rensande hängde jag tvätt. Att kunna hänga tvätt ute är sommar för mig. Älskar doften av kläder som hängt ute.

Strax efter nio kom Petra och hämtade mig och vi åkte till Örebro och shoppade. Jag köpte bland annat två pikétröjor. Tröjorna är av samma märke och samma storlek. Ena tröjan sitter bra och den andra sitter som ett skruvstäd. Men så går det när man är lat och inte orkar prova. 

När jag kom hem åt jag salamimacka till lunch, hängde ännu en tvätt och klippte gräset. Steffie var här och vi åkte till Ö&B där jag köpte roller. Min man sågade till träskivor som jag grundmålade. De ska målas gula och sitta bakom kryssen på balkongen. Jag hängde ytterligare en tvätt (bäst att passa på!).  Sen skjutsade jag Steffie till en fest och sen målade jag lite till medan min man lagade mat. Det blev sötpotatisstrips, hamburgare med bacon och ost. Dressingen var gjord av Philadelphiaost och hackade Jalapenos. Mums!

Sen vattnade min man häcken med trädgårdslangen och jag sprang med vattenkannan och vattnade krukor. Nu är jag rätt trött.
Vår tomt från höger sett från balkongen. Det sitter syrenhäck även här
Här ses både vår prydnadsapel och den nya syrenhäcken
Nya syrenhäcken och katastrofområdet med hallonhäcken i bakgrunden...
Till vänster sett från balkongen. Även här är en syrenhäck. Den ser riktigt tjock och fin ut.
Den tighta pikétröjan
Pikétröjan med bra passform
Rena måleriverkstaden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar