söndag 28 maj 2017

Always look on bright side of life

Efter frukost tog jag en promenad. Det har varit dåligt med sådana på sista tiden. Så idag tänkte jag att jag skulle vara snäll mot mig själv och ta en riktig fin promenad med kameran i sällskap.

Promenaden startade på stigen bakom vårt hus. Älskar utsikten!

Idag tog jag uppförsbacken

Ganska snart hörde jag göken

Jag mötte en trevlig kvinna, som rastade sin hund. Hon talade med härlig Göteborgsdialekt

Älskar att gå i skogen. Tur att jag hade jeans och långärmat på mig, för det var rejält med mygg i luften.

Ljuset är underbart nu fram till midsommar, tycker jag. Sen blir det ett annat lite dovare ljus.


Jag följde gökens ljud och försökte lokalisera den.

Här någonstans tror jag att göken satt.

Perfekta stigar, i underbar omgivning! Man kan inte bli annat än på gott humör en sådan här promenad!


Se vad glad jag är!

Ett äppelträd lyckades jag hitta också på min promenad

Nu har jag lämnat skogen för stadsmiljö
Man kan fokusera på det som är mindre bra, såsom asfalten som är grå och tråkig.

Eller så fokuserar man på det som är vackert eller intressant, såsom den här allén av träd

Eller maskrosorna som lyser upp gräsmattan.


Här har jag joggat många gånger. Det är en av mina favoritvägar.


Lite vatten också, det gillar ju jag...

Häggen blommar och doftar ljuvligt

En liten brygga



Man kan välja att inte tänka på det som är tungt och svårt. Alla har något som är tungt och/eller svårt. Ibland behöver man en paus från det. Det betyder inte att det försvinner, men hjärnan fåt vila ett tag från det som är kämpigt. Istället kan vi tänka på det som skänker oss glädje och/eller tacksamhet. Det kan vara små saker, som att kunna äta frukost på balkongen, att solen skiner, att det är så varmt att man kan gå i linne och kortbyxor, att sommaren snart är här eller vad som helst. Jag upplever att jag blir laddad med positiv energi, som gör att jag orkar med det tunga och jobbiga bättre, när jag väl tänker på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar