tisdag 30 maj 2017

Att ta hjälp av PT

Nej, det är bara att acceptera att jag inte kommer igång med träningen på egen hand. Egentligen hade jag ingen riktig plan kring det här. Men när jag träffade Tarja berättade hon att hon har tagit hjälp av en riktigt bra PT. Genast blev jag intresserad och frågade om hon kunde hjälpa mig att få kontakt med henne. Det fixade Tarja så klart. Idag kom jag i kontakt med PT:n som verkligen gav ett seriöst intryck. Så snart ska jag få hjälp att komma ur min svacka. Det känns fantastiskt bra!

Annars då? Jo, jag har skärpt mig och promenerat två kvällar på rad. Jag har beställt två nya armband till min polarklocka. Nu äger jag ett rött, ett svart och ett vitt. Jag tycker verkligen om min pulsklocka för att den hjälper mig att hålla koll på min aktivitetsnivå. Det enda negativa är att jag har fått lite eksem av skräpet (jord när jag rensat ogräs) som hamnat under den och skavt. Därför har jag klockan på höger arm tills det här läkt. Lustigt hur störande jag upplever att ha den på höger arm. Den känns i vägen och jag inbillar mig att alla ser att den sitter på fel arm (i själva verket är det ingen som bryr sig förstås).  När jag sover måste jag vrida klockan (oavsett arm) så urtavlan är vänd insida handleden. Annars känns det som om jag har en knöl på armen (urtavlan är ju rätt stor). Visst kan jag sova utan klocka. Men då får jag ingen statistik över sömnen. Statistiken visar att jag både sover och rör mig mer under lediga dagar. Så det är inte konstigt att jag mår bättre när jag är ledig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar